Logo
All bruk av logoer skal følge retningslinjene beskrevet her, og digitale originaler skal alltid benyttes. Kverneland Bils fokus på kvalitet skal også reflekteres gjennom måten vi fremstår i digitale og trykte flater.
Logofiler
Primærlogo
Som hovedregel skal primærlogo brukes i alle kontaktflater, både digitale flater og reklame- og profileringsmateriell. Unntaksvis kan logosymbol brukes alene der det ellers kommer frem at Kverneland Bil er avsender, for eksempel i sosiale medier, og på Kverneland Bils egne hjemmesider.
![](https://merkevare.kvernelandbil.no/wp-content/uploads/2021/08/2e8789c037d05612620b5a8af346a78340eae13e-3999x1640-1-1024x427.png)
Fargealternativer
Logo i sort eller hvit brukes kun der fargelogoen ikke lar seg bruke (på grunn av bakgrunnsfarger eller tekniske begrensninger).
![](https://merkevare.kvernelandbil.no/wp-content/uploads/2021/08/d42a0cbbe6add871eca4153e91918e4c75aaa5bb-3999x1640-1-1024x427.png)
![](https://merkevare.kvernelandbil.no/wp-content/uploads/2021/08/7261ed4b9d915d305ecef13063608eea65220930-3999x1640-1-1024x427.png)
![](https://merkevare.kvernelandbil.no/wp-content/uploads/2021/08/8803312509877df6b37f134c432a53464cb9157a-3999x1640-1-1024x427.png)
Avstand
Plasser logo med tilstrekkelig avstand til andre elementer (se definert friområde). Bruk størrelsen på «K» symbolet du benytter for å forsikre deg om at friområdet rundt logoen ikke er mindre enn den på alle fire sider, som vist over.
![](https://merkevare.kvernelandbil.no/wp-content/uploads/2021/08/012ad83dc890db08ec3ad28b9b9c9df1dc8532e7-3999x1640-1-1024x427.png)
Logo med butikknavn
Butikknavn er stilt sammen med logo og brukes i lokal kommunikasjon. Vi ønsker å fremstå som et samlet nasjonal merkevare, og samtidig bygge på den lokale stoltheten og kjennskapen vi har i nærmiljøet.
![](https://merkevare.kvernelandbil.no/wp-content/uploads/2021/08/484748893cba260d8fbed5337b7522549a87046a-4064x1640-1-1024x427.png)
Ordmerke
Der det av ulike grunner ikke passer med primærlogo kan ordmerket stå alene. Der navnet Kverneland Bil står som avsender er det viktig å benytte ordmerket, og ikke en annen skrifttype.
Symbol
Logosymbol brukes alene der det ellers kommer frem at Kverneland Bil er avsender, for eksempel i sosiale medier, og på Kverneland Bils egne hjemmesider.
Feil bruk
Slik som med all logo-bruk, skal digitale originaler benyttes. De skal ikke strekkes eller legges effekter på eller endres i fargene.
![](https://merkevare.kvernelandbil.no/wp-content/uploads/2021/08/a9177c279485e6f5b9dce5975a329e9c1e1e4952-2536x2536-1.png)